Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-20, 21:51   #1
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 4
Sharp$: 95
Standard

Live betting


Vet inte om ämnet hamnat på rätt ställe eller ej, då detta även är mitt första inlägg på forumet.
Nu till frågan:
Jag har noterat att framförallt bet365(även andra större bolag, dock inte alls i samma utsträckning) har massor av udda matcher på sin
live bet sektion. Det jag undrar om bolaget har så många personer anställda i dessa länder eller hur lyckas man?
Hur fan går rekryteringen till isf(hur lyckas man t ex hitta en "live rapportör" i mellanöstern där all gambling är strikt förbjuden)?
Kan man lita på rapporteringen?
Har sett att man bl a erbjuder live spel på turkisk junior-volleyboll, div I matcher i Iran, Yemen och massa andra udda ställen från alla världens hörn.
Har försökt få svar på frågan på andra ställen men ingen som kunnat ge en tillfredsställande svar, utan mest gissningar.
Hoppas nu att ngn/några kan stilla mina tankar!!!

Tack på förhand
penpal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-20, 22:17   #2
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av penpal Visa inlägg
Vet inte om ämnet hamnat på rätt ställe eller ej, då detta även är mitt första inlägg på forumet.
Nu till frågan:
Jag har noterat att framförallt bet365(även andra större bolag, dock inte alls i samma utsträckning) har massor av udda matcher på sin
live bet sektion. Det jag undrar om bolaget har så många personer anställda i dessa länder eller hur lyckas man?
Hur fan går rekryteringen till isf(hur lyckas man t ex hitta en "live rapportör" i mellanöstern där all gambling är strikt förbjuden)?
Kan man lita på rapporteringen?
Har sett att man bl a erbjuder live spel på turkisk junior-volleyboll, div I matcher i Iran, Yemen och massa andra udda ställen från alla världens hörn.
Har försökt få svar på frågan på andra ställen men ingen som kunnat ge en tillfredsställande svar, utan mest gissningar.
Hoppas nu att ngn/några kan stilla mina tankar!!!

Tack på förhand
Lita aldrig fullt ut på LIVE hos bookies om du inte ser matchen själv.

Kolla länken, detta står längst ner om du går in på en match i Bet365's LIVE-sektion.

http://vvcap.net/db/JII4k_SS6z3pAe8bPdin.htp
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-20, 22:23   #3
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Bolagen har inte aställda som är runt på alla platser, måna bolag som jag förstått det iaf, köper tjänster från scouter som bevakar matcher. Många bolag som samsas om samma källor.

Rätta mig gärna om jag har fel.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-20, 22:32   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 137
Sharp$: 1443

2-6 BETTING 2012-2013 (AVS
Stats: 239 - 267 - 36
ROI: 102.44%
Vinstprocent: 47.23%

Standard

Tror du kan ha rätt RobinD, träffat på en del personer som jobbat åt bettingbolag på matcher. Låter väldigt komiskt också, Danger away - Corner Home osv
__________________
zleeper
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
zleeper är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-22, 14:20   #5
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Fick faktiskt erbjudande att följa finska matcher förra säsongen och rapportera, var via en kontakt som jobbade med nån asiatiskt bookie. Dock tar ju detta en enorm tid så kände att det inte var läge att quit my dayjob
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-22, 14:24   #6
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 272
Sharp$: 1138
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Fick faktiskt erbjudande att följa finska matcher förra säsongen och rapportera, var via en kontakt som jobbade med nån asiatiskt bookie. Dock tar ju detta en enorm tid så kände att det inte var läge att quit my dayjob
Coolt!!
Riise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-22, 14:26   #7
 
G@boriks avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 148
Sharp$: 291

MLB Underdog
Stats: 56 - 73 - 0
ROI: 102.09%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

Bet365 täcker ju fan ALLT! Brukar lira svensk hockey live där, men dom har ju all spot live!
G@borik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-22, 15:13   #8
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 4
Sharp$: 95
Standard

Att bolagen inte alltid har koll på matcherna har jag märkt när jag följt live matcher från lägre div. i Iran. bet365 brukar ha live marknad på nästan alla div I matcherna därifrån och det känns som en hel del av oddsen som bjuds då är rena gissningar i förhållande till matchbild(brukar kolla vissa matcher via stream) och lag...............
penpal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-22, 16:23   #9
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av penpal Visa inlägg
Att bolagen inte alltid har koll på matcherna har jag märkt när jag följt live matcher från lägre div. i Iran. bet365 brukar ha live marknad på nästan alla div I matcherna därifrån och det känns som en hel del av oddsen som bjuds då är rena gissningar i förhållande till matchbild(brukar kolla vissa matcher via stream) och lag...............
Frågan i ett sånt läge är ju hur mycket pengar du får in på marknaden.
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-22, 17:03   #10
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 4
Sharp$: 95
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dNa Visa inlägg
Frågan i ett sånt läge är ju hur mycket pengar du får in på marknaden.

Frågan är väl att kunna vinna på spelet oavsett insats??
penpal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 00:58   #11
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av penpal Visa inlägg
Frågan är väl att kunna vinna på spelet oavsett insats??
Beror lite på hur du väljer att se på saken och vad man spelar för summor i vanliga fall, och hur mycket man får igenom på spelet.

Om du lägger ner den tid som det tar att följa en iransk match för att upptäcka felsatta odds på att istället reka matcher där du får igenom dina vanliga insatsnivåer så bör det vara mer lönsamt att hitta vettiga spel där. Men får man igenom tillräckliga summor gentemot sitt vanliga BRM så har du självklart rätt, om man nu spelar till överodds och inte bara till att vinna spelet.

Nu vet jag ju inte vad betlimit brukar ligga på i de ligorna, men är det en marknad som bolagen vet att de lätt kan vara fel ute pga att de följer mallar eller liknande så säger det sunda förnuftet att den ligger lågt, kan ju dock ha fel.
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 21:09   #12
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 4
Sharp$: 95
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dNa Visa inlägg
Beror lite på hur du väljer att se på saken och vad man spelar för summor i vanliga fall, och hur mycket man får igenom på spelet.

Om du lägger ner den tid som det tar att följa en iransk match för att upptäcka felsatta odds på att istället reka matcher där du får igenom dina vanliga insatsnivåer så bör det vara mer lönsamt att hitta vettiga spel där. Men får man igenom tillräckliga summor gentemot sitt vanliga BRM så har du självklart rätt, om man nu spelar till överodds och inte bara till att vinna spelet.

Nu vet jag ju inte vad betlimit brukar ligga på i de ligorna, men är det en marknad som bolagen vet att de lätt kan vara fel ute pga att de följer mallar eller liknande så säger det sunda förnuftet att den ligger lågt, kan ju dock ha fel.
För min del handlar mest om egenintresse, vilket innebär att jag sedan tidigare har bra kunskap om iransk fotboll och i flera fall skulle följt ngn av matcherna iaf. Därför blir heller inte tiden som jag lägger ner på att hitta "rätt" odds allt för märkvärdigt.
Felsatta odds förekommer ngn. match/omgång, dock svårt för gemene man att upptäcka detta om inte förkunskap om lagen finns där sedan tidigare.

Nu blev det lite mer off topic än min ursprungliga tanke kring live betting och scouternas roll...........
penpal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td